tiistai 8. lokakuuta 2013

on Top of the World

























Mä haluun olla. Juonenkäänne, haastaja, kova akka. Sellanen, jonka periksiantamattomuus muistetaan vielä vuosien jälkeen. Itseni lisäksi haluan saada jengin uskomaan meikäläisen taitoihin. Yksinkertasesti; mä aina välillä muistan hyvin sen, mitkä asiat herättää mussa mielettömiä fiiliksiä ja tahdonvoimaa. Niistä pitää pitää kiinni.

Ihmiset ovat katoava luonnonvara. Niin myös heidän voimat. Vuosi 2013 ei ole lopuillaan, vielä, mutta sanottakoon jo tässä vaiheessa, että voimavarat ovat olleet lopussa, mutta taas täynnä virtaa. Olen vuoden aikana joutunut usein pohtimaan, kuinka paljon asioita haluan saavuttaa ja kuinka paljon olen valmis tekemään niiden eteen. Vasta lähiviikkoina olen vihdoin ymmärtänyt sen voimantahdon määrän ja aseittanut haasteet ja tavoitteet uusiksi. Nyt vauhti on taas se, mikä aikaisempina vuosina. Tällä panostuksella syntyy uusi mestari.

Itseluottamuksen ja kusipäisyyden raja on veteenpiirretty, jonka haasteen aion ottaa vastaan. Saadakseni luottamuksen muulta jengiltä, mun pitää myös itse ymmärtää omat vahvuuteni. Peilin edessä seisoessa pitää kehua ja potkia itteään eteenpäi. Se on neuvo, jonka voin tarjota teille jokaiselle. Kuka pystyy seisomaan hetken peilikuvansa edessä, hymyillä ja lopuksi sanoa, ''mä oon niin hyvä''? Tuskin moni, ilman pilkallista naurua ja päästä kaikuvaa epäuskon ääniä. Peittäkää ne äänet, luottakaa itseenne. Ei se Cheek turhaan maailman kartalta laula, että vihaajat vihaa. Miksi suotta antaa kunniaa heille, kun itsestään voi löytää uskomattomia voimanpesäkkeitä vain hieman itsetuntoaan potkimalla?

Enkä mäkään ole mikään absoluuttinen onnistuja. Mä olen tänävuonna ottanut konkreettisesti niin monessa asiassa turpaani, ettei menneiden vuosien epäonnetkaan riitä yhteenlaskettuina samoihin summiin. Asenne pitää löytää itsestään. Saanhan mäkin itkeä telkkaria katsoessani, jos haluan. Mut itkun näyttäminen ei aina kerro pelkästään heikkoudesta; se saattaa kertoa myös asian tärkeydestä.

Mun haaste on se, että mä nostan itseni urheilijaksi. Fysiikka, ajatusmaailma ja yhteistyökumppanit ovat seuraava haasteeni. Kaikki avustus tuohon jälkimmäiseen viitteeseen on tervetulleita. Nyt ois meinaa mainostajana sellanen asennepommi, että oksat pois. Kirjoittajana tuleva maailmanmestari.

1 kommentti:

  1. Itseluottamuksen puutteesta Sua ei voi syyttää ;) MM-titteliä odotelessa. t: nimim. "pakko taputtaa itseään olalle, ei sitä kukaan muu tee"

    VastaaPoista